Monday 20 January 2014

AWAS!!! ALFALFA BAHAYA UNTUK KESIHATAN

Assalam semua.. hurm this month promosi alfalfa tetiba jek kuar balik artikel dari blog DR ZUBAIDI pasal alfalfa yang bertajuk BAHAYAKAH MENGGUNAKAN SUPPLEMENT ALFALFA yang telah di tulis pada 11/7/2012... dahhh kami2 distributor shaklee yang baik hati ni kena serbu dengan bermacam2 soalan dari customer betul atau tidak artikel tu nak2 DR. ade mention yang penggunaan alfalfa mungkin bahaya bagi ibu hamil dan menyusu ish ish ish...




Okey meh kite tengok bertul atau x alfalfa ni sangat bahaya pada kesihatan pengguna-penggunanya..

untuk pengetahuan semua.. ALFALFA MEMANG SANGAT BAHAYA kepada pesakit SLE.. ha ape lak penyakit SLE tu?? x penah dengar pon... i pon x tau seblm join shaklee ni ade penyakit nama camtu heehe tp once da jadi ahli shaklee baru tau ade gak penyakit bernama SLE ni huhu..
SLE bermaksud:

SISTEMIK LUPUS ERITEMATOSUS (SLE) atau lebih dikenali sebagai penyakit lupus yang merupakan penyakit kronik "autoimmune" yang mana antibodi dalam sistem badan pesakit SLE bertindak balas dengan tisu badan pesakit itu sendiri. penyakit ini boleh menyerang mana-mana individu terutama wanita muda tanpa menunjukkan tanda-tanda yang spesifik.
antara ciri-ciri penyakit SLE adalah seperti:

✌ demam, keletihan, turun berat badan
✌ sakit dan bengkak sendi (arthritis) selama beberapa minggu
✌ terdapat tompok merah bentuk rama-rama pada hidung dan pipi pesakit
✌ ada tompok2 merah pada kulit pesakit yang terkena cahaya matahari
✌ sering kena ulser pada mulut dan hidung dan akan berkurangan hanya setelah lebih dari sebulan
✌ rambut gugur secara bertompok2 atau disekeliling (hair line)
✌ sawan, strok dan gangguan mental
✌ berisiko untuk mendapat darah beku
✌ sering keguguran
✌ darah / protein dalam air kencing menunjukkan gangguan pada buah pinggang
✌ bil. sel darah putih / merah rendah









Jika pesakit2 SLE ni mengambil alfalfa, dikhuatiri penyakit SLE yang dihidapi menjadi semakin serius dan bertambah teruk so sebab tu la SLE sangat di larang mengambil ALFALFA sebagai supplement mereka..

ok lagi satu yang boleh merbahayakan pengguna alfalfa adalah mereka yang menghidapi penyakit G6PD oleh sebab itu sangat-sangat penting bagi ibu2 yang mempunyai anak G6PD ni memberitahu kepada dealer tentang anak mereka supaya alfalfa tidak dicadangkan dalam set penyusuan.. ini kerana, jika alfalfa di ambil oleh ibu-ibu yang ada anak g6pd dikhuatiri penyakit kuning akan meningkat bacaannya dan mendatangkan bahaya kepada bayi tersebut..

ok untuk pengetahuan korang, alfalfa shaklee ni dirumus dari bahagian daunnya yang mempunyai kandungan vitamin dan mineral yang tinggi untuk dijadikan supplement. bukan tu je shaklee x amik sebarangan alfalfa yang ada kat muka bumi ni ye.. shaklee tanam sendiri alfalfa ni kat CALIFORNIA,USA tanpa menggunakan sebarang pestisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik, dan bahan kimia yang lain.. so alfalfa dari shaklee merupakan 100% natural tanpa ada sebarang gangguan bahan-bahan yang boleh mendatangkan bahaya kepada pengguna..








dalam artikel DR. Zubaidi, alfalfa ni membahayakan pengguna adalah dari bijinya dan bukan daunnya so nape nak argue lagi pasal benda ni? dan dari artikel tu pon ade menyatakan jika diambil dalam jumlah yang terlalu banyak dan dalam jangka masa yang panjang boleh memudaratkan pengguna.. okey, kat botol ALFALFA COMPLEX tu kan da ade tulis 10 BIJI LEPAS MAKAN.. tapi kami ni hanya mencadangkan kepada ibu menyusu dan pengguna yg lain hanya ambil sebanyak 2-6 BIJI SAHAJA ikut keperluan it means.. jika ibu menyusu mengambil sebanyak 4 biji alfalfa complex da boleh mendatangkan hasil susu badan yang banyak xde la OVERDOSE begitu gak bagi mereka yang ambil untuk tujuan kurus, detoks dan sebagainya.. paling banyak consume pon hanya 10 biji SAHAJA tak lebih ye.. dan untuk maklumat semua.. yang consume ni pon x amik secara konsisten n disiplin ade yang ari ni makan sok x makan then lusa makan balik kan so tu BUKAN PENGAMBILAN SECARA BERPANJANGAN tau hehe..

ha ce bagitau celah mana yang dikatakan ambil secara berpanjangan if korang amik pon x ikut ape yang disarankan :D so memang dah sah-sah x merbahayakn korang kan hehe

untuk pengetahuan semua.. shaklee ni da ade di malaysia sejak tahun 50-an lagi so if betul alfalfa complex ni merbahay kepada pengguna dah sah-sah ia diharamkan oleh kerajaan malaysia dan tidak diluluskan oleh KKM bukan tu jek alfalfa ni pon boleh lepas ke BRUNEI ye yang mana kite semua sedia maklum sebarang supplement yang di pos ke negara tersebut akan di ambil sedikit sampel untuk di buat kajian samada selamat di gunakan oleh rakyat mereka atau tidak.. ha punya la straight negara BRUNEI ni so xyah da nak dipertikaikan rumusan signature dari shaklee ni.. if keluaran selain dari shaklee boleh dipertikai tapi alfalfa complex shaklee jangan dipandang rendah ye hehee..



sape2 yang berminat nak set kombo gabungan alfalfa compelex dengan supplement lain bagi penyakit2 tertentu boleh direct SMS/WHATSAPP/WECHAT 019 2862409 atau add PRECIOUSMOM MURNIE untuk harga TERBAEKK ye. promosi harga lagi murah dari harga ahli berakhir 31/1/2014 ni..

PEMBELIAN ALFALFA COMPLEX DI SINI

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=23ad3e314e2a2b43b4c720507cec0723

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...