Saturday 11 January 2014

APA ITU MIGRAIN

Assalam guys ari ni nak share sket info pasal migrain.. ape itu migrain?? ape yg menyebabkan terjadinya migrain, ape yg perlu di buat bila kena serangan migrain n banyak lagi..




ok first jom kite tengok maksud migrain tu sendiri

☞ migrain merupakan sakit kepala yang datang secara berdenyut-denyut yang bila datang menyerang tu sakit kepala akan berlaku selama 4 - 72 jam dan menyebabkan seseorang yang mengalami migrain x leh nak buat sebarang aktiviti sehingga sakit reda..tapi menurut kajian sakit migrain ni x mendatangkan kesan jangka panjang yang serius yang boleh menyebabkan berlakunya sakit lain seperti tumor otak n mcm2 lagi..

☞ migrain ni dikenalpasti disebabkan oleh beberapa faktor seperti keturunan, persekitaran, tekanan dan pengambilan makanan yang tidak sihat.. bila migrain menyerang, saluran darah akan mengembang dan menguncup sehingga kita berasa sakit kepala yang berdenyut-denyut (throbbing headache) pada sebelah kepala dan rasa loya dan ada juga yang kena migrain pada ke dua-dua belah kepala mengikut individu sendiri..

☞ pergerakan, cahaya, bau-bauan, bunyi bising antara salah satu faktor yang boleh memburukkan lagi sakit migrain yang dialami dan kadang-kadang seseorang tu boleh merasakan aura di mana pesakit tu boleh nampak bintik-bintik, gelombang cahaya / pancaran2 cahaya kat depan mata. tangan, bahu, dan muka akan jadi kebas 30 minit sebelum kena serangan migrain

oleh itu pesakit-pesakit migrain perlu mengelak mengambil makanan seperti cheese, coklat, dan msg agar serangan migrain tidak berlaku dengan kerap serta menyukarkan pesakit melakukan sebarang kerja harian..

bawah ni ade sikit info pasal stage migrain


biasanya, doktor hanya akan memberikan ubat tahan sakit untuk mengatasi serangan migrain dan jika masih tidak baik doktor akan melakukan rawatan selanjutnya.. namun kita bernasib baik sebab dipertemukan dengan shaklee kerana dengan set migrain ia dapat membantu kita mengatasi serangan migrain dan seterusnya membantu menjalani kehidupan dengan lebih sihat.. shaklee tidak mengandungi bahan kimia dan tiada kesan sampingan yang merosakkan sistem badan..

nak tau lebih lanjut tentang set migrain shaklee?? ce tengok pos ni SET MIGRAIN n jika berminat nak beli sms/whatsapp/wechat 019 2862409 pm preciousmom murnie untuk harga terbaekkk

klik link ni untuk pembelian online

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=471c75ee6643a10934502bdafee198fb

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...